فروش مناسب رنو لوگان (با نام وطنی تندر 90) در ایران و بازارهای جهانی یک بار دیگر ثابت کرد که مشتریان خودروهای اقتصادی بیش از زرق و برقهای فانتزی به کیفیت و کارآیی و ماندگاری اتومبیل اهمیت میدهند. از همین رو پروژه لوگان با اصلاحات جزئی و کلی ادامه یافت و به ارائه نسل دوم این محصول با نام سیمبل انجامید. خودرویی که در سال 2012 توسط کمپانی فرانسوی معرفی شد و چند سال بعد، از طریق نگینخودرو به کشور ما هم رسید. این محصول اشتراکات زیادی با تندر 90 دارد اما با این حال در بسیاری از قسمتها دست خوش بازنگری قرار گرفته و با ظاهر زیباتر، کابین شکیلتر و جادارتر، امکانات بیشتر و پیشرانه و گیربکس اندکی اصلاح شده آمده تا راه پدر را بهتر از قبل ادامه دهد.
در نگاه اول همه چیز برای موفقیت سیمبل در کشورمان مهیا به نظر میرسید اما متاسفانه قیمتگذاری نامناسب و مقایسه آن با نسل قبلی لوگان (که با قیت مناسبتر در کشورمان مونتاژ میشد) باعث شد که سیمبل انتظارات را در امر فروش برآورده نسازد و مورد استقبال چندان زیادی قرار نگیرد. با این حال گذشت زمان، وضعیت را اندکی متعادل نمود و حالا افت قیمت نسخههای دست دوم سیمبل (یا بهتر است بگوئیم رشد قیمت کمتر آنها در قیاس با رقبا)، اختلاف میان این خودرو با پدرش را کاهش داده و حالا میشود روی خرید این ماشین تمرکز بیشتری کرد.